Anmälan till VELJ24

6 februari, 2024 av Johannes Varosy

Glada nyheter nu när sportlovet tagit slut! Om inte allt för lång tid är det faktiskt sommar och vi kommer kunna se fram emot ett storläger på Kragenäs!

VELJ24! är ett läger som anordnas för alla scouter i Region Väst. Exakt hur stort lägret kommer att bli är svårt att säga, men föranmälan skvallrar om flera tusen scouter som kommer samlas på ängarna i Tanumshede, så räkna med något utöver det vanliga.

Det var ju faktiskt redan två år sedan kåren senast var på storläger, så vi hoppas på något riktigt häftigt!

Mer information om själva lägret kan du hitta på lägrets hemsida: https://liv.scout.se/

Detta säger lägerorganisationen själva om lägret:

VELJ! bygger på de fyra elementen. Vatten, Eld, Luft, Jord.

Ett scoutläger utifrån de 5 elementen; vatten, eld, jord, luft och jag:et. Vår tanke med temat är att gå tillbaka ett snäpp till grunden och se elementen med ett klassiskt men ändå personligt perspektiv. Vi utgår från de fyra grundelementen och tar in jag:et som ett femte, för att just lyfta vem jag är, och stärka oss själva.
V = vatten
E = eld
L = luft
J = jord
! = jag
Välkomna på VELJ!24 ??⭐️??

Plats och datum

VELJ24 kommer att äga rum söndag 28 juli – lördag 3 augusti 2024 på Göteborgsscouternas lägergård i Tanumshede: Kragenäs.

Vi kommer att åka gemensamt ifrån Göteborg med bussar anordnade av Göteborgs scoutdistrikt, mer information kommer när det närmar sig.

Deltagande avdelningar

De avdelningar som kommer att få möjlighet att åka på detta läger är Upptäckare, Äventyrare, Utmanare & Ledare.

Det är viktigt att tänka på att ett storläger är en rolig utmaning, som ställer lite högre krav på scouterna än våra vanliga läger.

Kostnad och transport

Lägeravgiften är 2600 kr för Upptäckare, Äventyrare och Utmanare, för ledare är den 2300 kr.
I den avgiften ingår allt, inklusive bussresa.
(För ledare finns möjlighet att åka onsdag-lördag till en kostnad på 1100kr, här ingår bussresan INTE)

Vill du inte åka med bussen av någon anledning? Hör av dig, så kommer vi fram om tid och plats att sammanstråla på Kragenäs.

Avgiften sätter du in på kårens Postgiro, PG 4 10 04-3, i samband med anmälan. Märk betalningen med scoutens namn.

Det finns möjlighet att söka pengar ifrån Scouternas Stödfond, läs mer här

Har du svårt att betala hela avgiften i tid? Kontakta din avdelningsledare så hittar vi en lösning.

Anmälan

Anmälan är öppen fram till söndag 17 mars 2024 och sker genom att fylla i anmälningsformuläret via denna länk, anmälan är bindande.

Behöver du hjälp kan du alltid kontakta din avdelningsledare eller maila hvitfeldt.scout@gmail.com.

Vi ses väl där?
Ledarna i Hvitfeldts Scoutkår