Intresseanmälan till Jamboree22

8 oktober, 2021 av Johannes Varosy

Sommaren 2022 är det dags för något oerhört kul – Jamboree22!

Jamboree22 arrangeras av Scouterna, vår nationella scoutorganisation.
Hvitfeldts scoutkår vill gärna åka på Jamboree22, men om det skall vara möjligt behöver vi ha tillräckligt många scouter och ledare som kan följa med. Därför går vi nu ut med denna intresseanmälan!

”Jamboree22 är mötesplatsen för alla svenska scouter, scouternas festival.

En jamboree är ett nationellt läger där vi samlar heladen svenska scoutrörelsen och internationella gäster, för att tillsammans utveckla oss själva, varandra och världen.

På en jamboree träffar vi nya och gamla kompisar, vi skapar minnen som vi bär med oss hela livet, vi skrattar i våra tält, vi äter glass på kafé och vi är med om helt nya upplevelser som vi aldrig tidigare drömt om. Jamboree22 skall vara ett spännande och roligt läger, där alla kan känna sig hemma & som en del av scoutings varma gemenskap.”

Vad?
Jamboree22, läs mer här: https://jamboree.se/

När?
30 juli – 6 augusti 2022.

Var?
Norra Åsum, strax utanför Kristianstad.

Vilka kan åka?
Äventyrare, Utmanare och ledare.

Jamboree?
Stora scoutläger kallas för Jamboree, senast ett nationellt jamboree anordnades i Sverige kom 11 000 scouter!

Kostnad?
Lägeravgiften är 2950kr för Äventyrare och Utmanare, för ledare är den 2700 kr. Utöver detta tillkommer kostnad för gemensam resa till och från lägerplatsen, som vi inte har beräknat ännu.

När behöver jag ha intresseanmält mig?
Intresseanmälan är inte bindande, utan en intressekoll för att vi ska kunna avgöra om kåren kan åka eller ej. Vi behöver ha din intresseanmälan senast 31 oktober, gör det genom att skicka ett mail till hvitfeldt.scout@gmail.com.