Julavslutning 2021

6 december, 2021 av Johannes Varosy

Välkommen på julavslutning i Hvitfeldts scoutkår!

Året börjar lida mot sitt slut, och så gör även scoutterminen. innebär att det är dags för julavslutning! Avslutningen äger rum lördagen den 11 december kl 16-19. Vi välkomnar familj och närstående – men ta hänsyn till pandemin, kom bara om du är helt symtomfri och gärna vaccinerad.

Vi samlas klockan 16.00 vid Wavrinskys plats, i grässluttningen mot Egnahemsvägen. Där bjuder vi på glögg och pepparkakor, medtag en plastmugg eller kåsa.

När vi minglat färdigt går vi tillsammans till Guldhedskyrkan i ett traditionsenligt fackeltåg. I Guldhedskyrkan kommer det att bjudas på framträdanden, fika, dans runt granen och lotteri. Kanske kommer tomten på besök…?

Fikabröd tas tacksamt emot, baka gärna något gott, dock utan nötter eller mandlar! Om du vill ha en julklapp av tomten, köp någonting för 20-30 kr, slå in och lägg i tomtens säck!

Vid frågor eller funderingar går det bra att kontakta Malin Hjort, mejlin94@hotmail.com, 0733-59 35 64.

För dig som inte kan närvara vill alla vi i Hvitfeldts scoutkår önska er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år! Vi tackar för det gångna året och hoppas att vi ses 2022 igen! Vi mejlar ut en terminsinbjudan när terminsstarten närmar sig.

Varma hälsningar
Ledarna i Hvitfeldts scoutkår